Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat[ 0 ]  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś dla miłośników zielonej herbatki:-)
Autor Wiadomość
sfistaq 
Łamacz Klawiatur
Namaste!



Wiek: 22
Posty: 281
Skąd: zależy kiedy..:)
Wysłany: 2007-04-09, 21:30   Coś dla miłośników zielonej herbatki:-)

http://wiadomosci.onet.pl...2,kioskart.html

Zielona herbata dobra na wszystko?
Rosnąca popularność zielonej herbaty tkwi w jej zdrowotnych właściwościach
Zdaniem jego zwolenników ów napój to panaceum na troski świata. Chroni serce, obniża ryzyko śmiertelnych chorób, powstrzymuje raka, wspomaga wątrobę i daje nadzieję chorym na Alzheimera. Podobno działa też odchudzająco. Nowe badania wskazują ponadto, że zielona herbata może odegrać ważną rolę w walce z HIV i AIDS. Czy to wszystko jest możliwe?

Tej wiosny od Darjeeling po Zheijang armie zbieraczy w pocie czoła zrywają pierwsze delikatne listki Camelia sinensis, by zaspokoić coraz większe pragnienie świata Zachodu. Zarówno czarna herbata, pita zazwyczaj w Wielkiej Brytanii z mlekiem, jak i zielona, pochodzą z tej samej rośliny. Ale podczas gdy czarna herbata jest skręcana i cięta, a następnie poddawana utlenianiu, jej zieloną odmianę podgrzewa się przed suszeniem, co nadaje jej specyficzny, trawiasty kolor.

W Wielkiej Brytanii sprzedaż zielonej herbaty rośnie w tempie 25 procent rocznie, między innymi dzięki temu, że lansują ją takie gwiazdy, jak Gwyneth Paltrow i Jennifer Lopez. Ale wciąż jest to jedynie dwa procent z 165 milionów filiżanek herbaty wypijanych codziennie w królestwie.

Według Jane Pettigrew, znawczyni herbaty i autorki tekstów na jej temat, stały wzrost popularności zielonej herbaty ma wiele przyczyn. – Aspekty zdrowotne odgrywają wielką rolę, ale ludzie lubią też jej wyraźny smak, bardzo pasujący do orientalnych potraw, które obecnie jada wielu z nas. Zielona herbata to również dobry substytut alkoholu, a poza tym podoba nam się związana z nią tradycja i nastrój – mówi.

Oczywiście nie wszyscy są przekonani co do zdrowotnych właściwości zielonej herbaty. Sceptykiem jest profesor Mike Williamson z Sheffield University, który przeprowadził testy laboratoryjne wskazujące, że epigallokatechina, składnik zielonej herbaty, może zmniejszać ryzyko zakażenia się wirusem HIV, wzmacniając komórki odpornościowe. – O działaniu zielonej herbaty mówi się wiele bzdur, w które nie wierzę – podkreśla. – Mnóstwo takich twierdzeń jest przesadzonych, a przesada owa wynika przede wszystkim z tego, że w badaniach uwzględniano zbyt duże ilości zielonej herbaty. To tak, jakbyśmy pili kilkaset filiżanek dziennie, co samo w sobie stwarza ryzyko zatrucia. Jeśli rozpatruje się takie ilości, można uzyskać dowolny pożądany efekt.

Zdaniem profesora Williamsona, którego badania sugerują, że korzystne może być picie dwóch do trzech filiżanek dziennie, istnieje tu jeszcze jedno ekscytujące pole badań. Zielona herbata potrafi, jak się okazało, "wyłączać" komórki rakowe żołądka, co może stać się kiedyś podstawą metody leczenia.

Dr Phillip Coan, fizjolog z Cambridge jest jeszcze bardziej sceptyczny. Twierdzi on, że aby uznać zieloną herbatę za lekarstwo, należałoby przeprowadzić odpowiednio szerokie badania nie tylko w warunkach laboratoryjnych. – Ludzie mają skłonność wierzyć, że proste starodawne medykamenty są lekiem na różne choroby, ale nie ma to żadnego naukowego uzasadnienia – dodaje.

Ale zdaniem Cath MacDonald, specjalistki do spraw żywienia pracującej dla Tea Council picie więcej niż czterech filiżanek czarnej lub zielonej herbaty jest dla naszego zdrowia bardzo korzystne. Obie te herbaty zawierają antyoksydanty, które niszczą wolne rodniki i pomagają chronić naczynia krwionośne. – Herbata jest też dobrym źródłem płynów. Wielu ludziom wydaje się, że ona odwadnia, podczas gdy w rzeczywistości jest doskonałym źródłem płynów i w porównaniu z kawą ma bardzo niewiele kofeiny.
_________________
The passion for life… The Freespirit!

"Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną"
Ostatnio zmieniony przez tomek 2007-04-13, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wruszka 
Łamacz Klawiatur
Wróżę z oczu



Wiek: 26
Posty: 391
Skąd: Śląsk, nawet Dolny
Wysłany: 2007-04-13, 11:32   

eee. tam, i tak bede piła, litrami :D
 
 
Margot 
Veg przez duże V
green reality



Pomogła: 2 razy
Wiek: 30
Posty: 1333
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-04-13, 19:56   

Cytat:
zdaniem Cath MacDonald, specjalistki do spraw żywienia pracującej dla Tea Council picie więcej niż czterech filiżanek czarnej lub zielonej herbaty jest dla naszego zdrowia bardzo korzystne. Obie te herbaty zawierają antyoksydanty, które niszczą wolne rodniki i pomagają chronić naczynia krwionośne. – Herbata jest też dobrym źródłem płynów. Wielu ludziom wydaje się, że ona odwadnia, podczas gdy w rzeczywistości jest doskonałym źródłem płynów i w porównaniu z kawą ma bardzo niewiele kofeiny.



I właśnie dlatego uwielbiam zieloną herbatę i również piję jej sporo :mrgreen: 8-)
_________________
www.greenway-mtbteam.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Wegetarianizm i weganizm na forum
Chris Brown Diorama Bellini nowa klamka kyocera mita km3035