Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hate
2007-06-18, 00:36
Ratujmy Dolinę Rospudy!
Autor Wiadomość
biedroniastaaaa 
Veg nad Vegami


Wiek: 31
Posty: 230
Skąd: leszno/poznań
Wysłany: 2007-02-23, 21:46   

glupie jets to ze referendum ma byc przeprowadzone tylko na podlasiu(co nie ma woogle sensu)


.UE zagrozila i sie przestraszyli(podobny przypadek byl chyba w Portugalii - jak jakas autostrade zrobili)

poczekazmy zobaczymy.... eh
_________________
biedronaczki sa w kropeczki lalalalala
 
 
 
tomek 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Posty: 700
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-02-25, 07:52   

Dzisiaj również manifestacje w całym kraju. Rozpiska w linku poniżej
http://www.rospuda.org.pl/?p=76
_________________
http://meteo7.wordpress.com - blog pogodowy
 
 
vegetena
Mały Veg



Posty: 6
Wysłany: 2007-02-25, 12:16   

Tomek, link sie nie otwiera.
Ludzie nie wiedzą, że ekolodzy chcą obwodnicy, ale trasą alternatywną - nie przez Rospudę. Dzisiaj ok. 13.20 do protestujących ludzi w Dolinie Ropudy maja wejść mieszkańcy Augustowa ze zniczami na cześć osób pod kołami tirów, przez brak obwodnicy. Referwndum powinno być przeprowadzone w całej Polsce. Oglądałam dzisiaj wiadomości, byli tam ludzie o poglądach podobnych jak mam ja, optymistycznie zabrzmiały ich wypowiedzi o karach dla Polski, więc nadzieja jest. Wytrzymamy...

Jutro w Brukseli ma być akcja przeciw obwodnicy przez Dolinę Rospudy.
Mieszkańcy Augustowa z krzyżami, zniczami stoją właśnie w Dolinie Rospudy i wygłaszają głośne, agresywne protesty przeciwko ekologom broniącym Doliny. Wszystko zapewne po to, by sprowokować ekologów do bardziej zaborczego zachowania... Krzyki jakie się przewijają (wśród mieszkańców Augustowa) to m. in. "pseudoekolodzy do domu", "idźcie do domu, my nie powiemy nikomu", "co nam z kwiatków, jak będziemy martwi" itp...
Wszystko to można teraz obejrzeć na regionalnej TVP3

...
 
 
tomek 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Posty: 700
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-02-27, 22:17   

z bloga Adama Wajraka:
Cytat:
Kuba Medek z białostockiej redakcji GW dowiedział się, że okres ochronny ptaków, który obowiązywał do niedawna na terenie trasy planowanej obwodnicy od 1 marca do 31 lipca w ramach obszaru Natura 2000 przestał obowiązywać. Jeszcze do niedawna minister Szyszko chciał chronić ptaki, a teraz zezwolił na ich płoszenie i niszczenie ich siedlisk.


W radiowej Jedynce słyszałem, że to wojewódzki konserwator przyrody wydał zezwolenie na wypłaszanie ptaków, więc wiadomość wydaje się pewna.
_________________
http://meteo7.wordpress.com - blog pogodowy
 
 
taffit 
VegAdmin
Pieprzony Bad Boy



Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Posty: 6755
Skąd: Smog Wawelski
Wysłany: 2007-02-28, 22:17   

Już dzisiaj ekolodzy zaczynają zwijać swój obóz w Dolinie Rospudy - dowiedziało się radio RMF FM. Oficjalnie o opuszczeniu doliny poinformują dopiero jutro.
Rzeczniczka Greenpeace Ewa Jakubowska powiedziała RMF FM, że ekolodzy wycofują się, ponieważ otrzymali zapewnienie, że w dolinie na razie pracować będą tylko geodeci. Ptactwo nie będzie więc zagrożone.

Takie robimy założenie, że będzie przestrzegany okres lęgowy i że nie rozpoczną się prace na terenie chronionym programem "Natura 2000" - mówi Jakubowska.

Ekolodzy pozostawią w pobliżu Augustowa sprzęt i dyżurnych, na wypadek, gdyby urzędnicy nie dotrzymali słowa.
_________________
Jadasz rosół z kur wielu?
 
 
 
taffit 
VegAdmin
Pieprzony Bad Boy



Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Posty: 6755
Skąd: Smog Wawelski
Wysłany: 2007-03-04, 14:21   

zamieszczam w tym wątku materiały do pobrania dot. alternatywnego wariantu budowy obwodnicy:

http://siskom.waw.pl/rosp...lternatywny.pdf

w tym momencie ma wejść w życie wariant IV

czytając histoię działań związanych z budową, uderza fakt, że b. szybko i w mało wyjaśnionych okolicznościach na placu boju pozostały tylko dwa warianty, właśnie I (omija NATURA 2000) i IV (przez NATURA 2000); przy czym I jakby specjalnie była prowadzona przez dużą ilość terenów zabudowanych i jakby sztucznie odbijała na zachód (Raczki) wydłużając trasę - wszystko po to, by zniechęcić do tego wariantu i budować przez NATURA 2000

tymczasem projektanci z Siskom zmodyfikowali wariant I pod kątem długości, jak i konieczności wyburzeń (tylko 3), przeprowadzili drogę przez Rospudę w miejscu gdzie już istnieje most (a więc brak w tym przypadku zagrożeń ekologicznych), dalej od Raczek

oceny środowiskowe, analizy, które przeprowadzono skoncentrowały się na wariancie przecinającym Natura 2000, na nie była kasa, czas i środki... natomiast warianty inne w badaniach były minimalizowane

NATURA 2000 jest częścią Ptasiej Dyrektywy i porównanie siedlisk na trasie alternatywnej i obecnej nie pozostawia wątpliwości...
alternatywny projekt przechodzi obok siedlisk kilku gatunków, a lansowany obok wszystkich 21, przez tereny Natura2000 i jeszcze kilkanaście siedlisk przecina:

http://siskom.waw.pl/rosp...aki-DO-750m.pdf

do całej sprawy dochodzi również wycinka drzew, przy wariancie alternatywnym nie wycinamy 24 ha lasu
przy lansowanym projekcie nie uwzględnione są wyburzenia z poszerzania istniejącej drogi!
w kosztach ukryte są sprytnie 2 przesiedlenia na 1 km trasy co daje nam niebagatelną liczbę 81 przesiedleń, przy niby proludzkiej wersji obwodnicy... tej liczby wyburzeń projekt alternatywny na pewno nie przekroczy...organizacja projektowa Siskom jasno stwierdza, że będą jej potrzebne 3 wyburzenia
liczba działek do wykupu w lansowanym projekcie: 250


czy lansowany projekt będzie "szybszy" niż alternatywny?
po pierwsze: od marca do sierpnia w Natura 2000 nie można budować ze względu na ochronny okres lęgowy..
po drugie: budowa prowadzona będzie na terenach podmokłych, z czym firma nie ma doświadczenia
po trzecie: włącza się UE i sprawa obwodnicy ciągnie się w nieskończoność
_________________
Jadasz rosół z kur wielu?
 
 
 
XsebaX 
Wyższy Stan Ducha



Wiek: 40
Posty: 749
Skąd: Śrem/Warszawa
Wysłany: 2007-03-16, 11:42   

Zepchnąć przyrodników z drogi nad Rospudą

Przedstawiciele dyrekcji dróg uniemożliwili terenowe spotkanie niezależnych naukowców z europejskimi dyplomatami.



Z inicjatywą roboczej wizyty w Augustowie wystąpiła ambasada Niemiec. Dyplomaci z Litwy, Łotwy, Estonii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec chcieli wysłuchać drogowców budujących obwodnicę przez torfowiska Doliny Rospudy oraz naukowców reprezentujących organizacje ekologiczne - ci optują za alternatywną trasą oszczędzającą torfowiska. Każda ze stron miała przysłać trzech ekspertów. Potem zaplanowano wizję lokalną w terenie osobno z każdą z grup.

Drogowcy nie respektowali tych ustaleń od początku. Przysłali sześciu ekspertów i przeciągnęli spotkanie tak, że dyplomaci z niezależnymi naukowcami zdążyli zjeść tylko obiad.

W tej sytuacji postanowiono, że na wizję w Dolinie Rospudy obie grupy pojadą razem. Kiedy kolumna samochodów ruszyła prowadzącą wzdłuż Doliny Rospudy drogą, dwa pojazdy - prywatny Bogdana Dyjuka, szefa komitetu protestacyjnego w Augustowie, i oznakowany należący do dyrekcji dróg, zablokowały jadące na końcu samochody przyrodników.

- Dalej nie jedziecie - stwierdził Dyjuk. Na protesty, że to droga publiczna, a jego działanie jest nielegalne, odpowiedział: - To dzwońcie na policję. Z głównej drogi zjechał, ale zablokował wraz z jednym z drogowców leśny dukt prowadzący na same torfowiska. Dyplomaci z ekspertami drogowców, ale bez niezależnych przyrodników, w dolinie spędzili około godziny.

Po godzinie dyplomaci przyjechali na miejsce, w którym zablokowano przyrodników, i wspólnie pojechali do Chodorek, miejsca, w którym alternatywny wariant obwodnicy ma przecinać Rospudę. Nie chcieli komentować incydentu. Ale i tu pojawił się starosta z Suwałk i zaczął przekonywać dyplomatów, jak wiele cennych przyrodniczo terenów zniszczy proponowany przez organizacje pozarządowe wariant.

Wolfgang Faust z ambasady Niemiec, inicjator wyjazdu do Augustowa, ocenił, że obie strony miały taką samą możliwość wypowiedzenia się, ale że incydent z zablokowaniem samochodów zawrze w końcowym raporcie.


Komentarz

Dziwny to kraj, w którym państwowa instytucja nielegalnie blokuje publiczną drogę, by niezależni od niej eksperci nie mogli przedstawić swojej oceny sytuacji nad Rospudą. To metody rodem z Białorusi. Czekam na reakcje dyplomatów i władz RP.
http://wiadomosci.gazeta....00,3987953.html

---------------------------------------------------------

Czy to już Białoruś?


Z tymi którzy mieszkają w Augustowie i nie są zwolennikami obwodnicy przez bagienną dolinę Rospudy mam, a właściwie miałem pewien problem. Otóż od pewnego czasu odpowiadają oni historie jako żywo przypominające te które słyszę od różnych moich przyjaciół z Białorusi. Dodajmy przyjaciół związanych z tamtejszą opozycją.
No więc mówią jak to dzieci ze szkół są wyganiane na marsze i blokady poparcia dla obwodnicy. Jak ci co nie noszą w szkole pomarańczowych wstążeczek (to znak poparcia dla obwodnicy) są szykanowania. Jak dyrektor pewnej szkoły podstawowej (i niedoszły poseł z ramienia Platformy Obywatelskiej) rozliczał wychowawczynie z zebranych wśród dzieci podpisów zbieranych w kontrze do tych ekologicznych. Wydawało mi się, że to bajki, bo przecież mieszkamy w Polsce, a nie na Białorusi. Tak samo jak zupełnie nie prawdopodobne wydawało mi się, że miłujący spokój demonstranci spod znaku pomarańczowej wstążeczki postanowili sprawić manto fotoreporterowi PAP, bo ten miał na sobie zielone spodnie, a ten kolor jak wiadomo jest znakiem wszelkiej maści ekologów. Przecież to u nas niemożliwe!

Tak sobie myślałem, aż my czyli strona ekologiczna nie dostaliśmy zaproszenia na wyjazd do Augustowa, by spotkać się z przedstawicielami ambasad Holandii, Łotwy, Estonii, Litwy, Francji, Wielkiej Brytanii. To wszystko zorganizowała Ambasada Niemiec, które właśnie przewodzą Unii. Zaniepokojeni dyplomaci chcieli wyjaśnić o co takiego chodzi z tą Rospudą. No i najpierw spotkali się w Urzędzie Miasta z ekspertami GDDKiA oraz samorządowcami. Potem z naszymi ekspertami. A potem jak stwierdził przedstawiciel niemieckiej ambasady wszyscy mieli ruszyć razem w teren by zobaczyć jak to jest w dolinie. Delegacja drogowców przed tym wyjazdem gwałtownie się powiększyła i poza panem dr. Kwiatkowskim, doszlusował do niej Pan Batura, autor lokalnych przewodników, Pan Dyjuk z Komitetu wspierającego budowę obwodnicy, Pan dyrektor Tadeusz Topczewski z białostockiej GDDKiA.
No i ruszyliśmy. Najpierw dyplomaci, potem miejscowe autorytety, a potem my. My jednak daleko nie zjechaliśmy. Na drodze prowadzącej przez las w kierunku Raczek, tuż obok miejsca gdzie był nasz obóz wycieczka się skończyła. Otóż przed nami zatrzymał się samochód Pana Dyjuka, a obok niego, tak byśmy nie mogli przejechać samochód GDDKiA, oddział Augustów.
- Co się stało? - spytaliśmy
- Wy dalej nie jedziecie- stwierdził któryś z tych panów.
- Jak to? - wyraźliśmy zdziwienie - przecież to droga publiczna, a poza tym to my jesteśmy tam umówieni.
Panów to nie przekonało.
- To dzwonimy na policję - próbowaliśmy straszyć
- To sobie dzwońcie - odpowiedzieli jakby wiedzieli, że rzeczywiście możemy sobie dzwonić.
- Poinformujemy dyplomatów - próbowaliśmy nacisków. Nic. Pan Dyjuk wprawiony w blokowaniu oraz nieznany Pan z GDDKiA, czyli ekspert drogownictwa odcięli nam drogę na dobre. A w tym czasie dyplomaci oglądali dolinę. Mogę się domyślać co usłyszeli, bo przecież mnie tam nie było. Pan Batura z pewnością wyjaśnił im, że tu nie ma żadnego głuszca, Pan dr. Kwiatkowski opowiedział, że z tym miodokwiatem to przesada, a Pan dyrektor Topczewski zapewnił, że technologia jest tak przyjazna środowisku, że bardziej nie można. Dyplomaci kiwali głowami i słuchali mądrych ekspertów z którymi nikt nie śmie polemizować. No a ci ekologiczni? No oni zapewne zgubili się w lesie. - Sam Pan widzi Panie radco oni nawet w lesie nie potrafią się poruszać. Hi hi ekolodzy, specjaliści od przyrody. - ktoś mógł skomentować. To takie dobre ”białoruskie” wyjaśnienie, często stosowane. Ot się zgubił i już.

Na pocieszenie dyplomaci już nie zabrali drogowców do Chodorek, gdzie według wariantu ekologicznego obwodnica ma przechodzić przez Rospudę. Wizyta była krótka, bo w dolinie z drogowcami im zeszło, a poza tym i tak pojawiał się ”przypadkowo” przejeżdżający samorządowiec, który nie omieszkał opowiedzieć jaki ten wariant ekologiczny groźny dla przyrody. Jak widać władza zapewniła, by dyplomaci z zaprzyjaźnionych państw mieli obraz całościowy i obiektywny. Opisuję to trochę z przymrużeniem oka, bo przecież nie ma powodu do zmartwień. Z tej sytuacji płyną same optymistyczne wnioski. Po pierwsze: wygląda na to, że nasi zwolennicy z Augustowa nie oszaleli i nie konfabulują. Po drugie: eksperci panów drogowców chyba nie są zbyt pewni swych racji i argumentów skoro wymagają takiej ochrony przed dyskusją. Po trzecie: to jeszcze nie Białoruś, bo przecież na Białorusi nie dość, że by nam zablokowali drogę to jeszcze zostalibyśmy aresztowani za śmiecenie w lesie lub zakłócanie ciszy nocnej.
http://adamwajrak.blox.pl/html
_________________
Zapraszam na najlepsze forum mlodziezowe www.nedds.pl
 
 
 
fiatlux 
Wyższy Stan Ducha



Pomogła: 1 raz
Wiek: 37
Posty: 740
Wysłany: 2007-04-20, 11:01   

trochę świeżych wiadomości
 
 
fiatlux 
Wyższy Stan Ducha



Pomogła: 1 raz
Wiek: 37
Posty: 740
Wysłany: 2007-06-20, 13:54   

Cytat:
Budowa autostrady przez Rospudę będzie kontynuowana

Wiceminister transportu zapowiedział, że budowa autostrady przez Dolinę Rospudy będzie kontynuowana. Prace rozpoczną się późną jesienią.


Bogusław Kowalski wyjaśnił w "Sygnałach Dnia", że obecnie roboty zostały przerwane ze względu między innymi na okres lęgowy ptaków. Trzeba respektować okresy związane z przyrodą i tylko dlatego nastąpiło chwilowe wyciszenie pewnych prac, natomiast jak ten okres minie to prace będą kontynuowane - powiedział.
Bogusław Kowalski podkreślił, że nie ma możliwości wycofania się z decyzji budowy autostrady w tym miejscu. Przyznał jednak, że być może Polska będzie musiała zapłacić odszkodowanie, jeżeli Komisja Europejska dopatrzy się, że zostały naruszone przepisy związane z ochroną środowiska. Wiceminister transportu jest jednak przekonany, że takich naruszeń nie ma. (mj)


źródło
_________________
http://serwis-finansowy.systempartnerski.pl/
 
 
MoSSi 
Veg przez duże V
Master :)



Wiek: 31
Posty: 1132
Wysłany: 2007-06-22, 14:55   

:-?
_________________
Choć droga jest bez końca
Pozornie bez znaczenia
Mniemam, że mam powody
By drogi swej nie zmieniać
Nie zmieniać...
 
 
alan001 
Wyższy Stan Ducha
over the rainbow



Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Posty: 731
Wysłany: 2007-07-05, 22:07   

Teraz zagrożeniem dla Rospudy są turyści. Pozostawiają za sobą tony śmieci, Greenpeace nie reaguje na to, proszono ich o pomoc by posprzątali i bez odzewu. :-?
_________________
Ganja Sensibilla, airi-airi, marijuana
Ganja Sensibilla – zbyt pozytywna, dlatego zakazana
Ganja Sensibilla, airi-airi, marijuana
Ganja Sensibilla - Zbyt pozytywna, dlatego
zakazana
 
 
 
fiatlux 
Wyższy Stan Ducha



Pomogła: 1 raz
Wiek: 37
Posty: 740
Wysłany: 2007-08-04, 16:48   Tajny raport: Rospuda to najgorsza opcja

"Dziennik": Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ujawniła wyników ekspertyzy, którą sama zamówiła.
Według ekspertów z firmy Scott Wilson przebieg trasy Via Baltica przez Rospudę nie jest optymalny. Droga powinna zostać wytyczona przez Łomżę, z dala omijając chronione torfowiska wokół Augustowa.

Paneuropejski Korytarz Transportowy, zwany Via Baltica, to projektowana trasa szybkiego ruchu łącząca kraje południowej i zachodniej Europy przez Polskę z krajami bałtyckimi i prowadząca aż do Helsinek. W Polsce rolę korytarza pełnią teraz dwie drogi: nr 8 - z Warszawy przez Białystok do Suwałk oraz nr 61 - z Warszawy przez Łomżę do Suwałk. Obie wąskie, kręte, niebezpieczne.

Ma je zastąpić droga ekspresowa, której fragmentem jest obwodnica Augustowa przez Dolinę Rospudy. I to ona właśnie budzi protesty ekologów, bo w rejonie tego miasta miałaby przeciąć torfowiska objęte unijnym programem Natura 2000.

GDDKiA twardo obstaje, że ta lokalizacja jest najlepsza - i dla ludzi, i dla środowiska. Tymczasem eksperci z międzynarodowej firmy konsultingowej Scott Wilson, której Generalna Dyrekcja zleciła w 2005 r. zbadanie, jaki wariant Via Baltica jest najbardziej uzasadniony społecznie, ekonomicznie i przyrodniczo, dowiedli, że ten obecnie forsowany wcale optymalny nie jest. Więcej: jest jednym z najgorszych.

- Scott Wilson przebadał 40 wariantów drogi ekspresowej łączącej Warszawę z granicą litewską w Budzisku i wyłonił trzy najkorzystniejsze - mówi gazecie prof. Andrzej Kraszewski z Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. - Żaden z nich nie wiedzie przez Białystok, a więc i przez Dolinę Rospudy.

Wyniki ekspertyzy firmy Scott Wilson, do których dotarł "Dziennik", jednoznacznie wskazują najlepszy przebieg trasy: Warszawa - Pułtusk (albo Ostrów Mazowiecka lub Ostrołęka) - Ostrołęka - Łomża - Suwałki - Budzisko. Analizę opracowaną przez brytyjską firmę GDDKiA ma od listopada 2006 r.

Drogowcy nie przyjęli jej do wiadomości. Dlaczego? - Badania zrobili, bo tak im nakazuje prawo unijne, ale wciąż upierają się przy swoim, chociaż wszyscy dookoła mówią, że jest alternatywa dla lansowanej przez nich trasy - twierdzi prof. Janina Pijanowska, przewodnicząca Państwowej Rady Ochrony Przyrody.

źródło
_________________
http://serwis-finansowy.systempartnerski.pl/
 
 
Jakub 
Guru Veg
takCZYtak,CALLmeJAK



Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Posty: 4243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-24, 14:33   

No, chyba wreszcie dobre wiadomości. :)
http://www.tvn24.pl/12690...,wiadomosc.html
_________________
"Umysł jest swoją własną siedzibą
i w sobie samym może zamienić
niebo w piekło i piekło w niebo."

John Milton
 
 
Hate 
Mentor
Pull The Plug



Pomógł: 33 razy
Wiek: 40
Posty: 8385
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2007-10-24, 15:01   

Caly artykul:

Rospuda ocalona?
ALTERNATYWNA TRASA VIA BALTICA

Trwający lata spór o Rospudę najprawdopodobniej zakończy się sukcesem ekologów. Alternatywna trasa opracowana przez specjalistów na zlecenie PO przewiduje przebieg Via Baltica przez Łomżę i Ełk.
- Ani Białystok, ani Augustów na tym nie ucierpią. Do Białegostoku dojedziemy drogą ekspresową S60. W Augustowie natężenie ruchu zmaleje o kilkadziesiąt procent, bo kierowcy będą wybierać wariant albo przez Łomżę, albo przez Białystok - powiedział "Dziennikowi" Jan Jakiel, współtwórca projektu.

Swej radości nie kryją ekolodzy. - To wspaniale, że alternatywny projekt Via Baltica, o który walczyliśmy, politycy wzięli wreszcie pod uwagę. To zwrot w podejściu do budowy dróg w Polsce i w poszanowaniu unijnego prawa - powiedzieli gazecie przedstawiciele Greenpeace Polska.

- W ankiecie, którą przed wyborami wysłaliśmy do partii, Platforma Obywatelska odpowiedziała, że będzie chronić obszary Natura 2000. Cieszymy się, że podtrzymuje te obietnice - wyraził swoje zadowolenie Jacek Winiarski z Greenpeace.
Nowe projekty trasy zostały opracowane m.in. przez Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji, którzy z kolei oparli się na projektach firmy Scott Wilson. Scott Wilson już wcześniej wskazywał Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że wariant przez Łomżę jest najlepszy. Z niewiadomych powodów GDDKiA, która sama wynajęła firmą, ignorowała jej analizy.

Teraz, żeby definitywnie zakończyć spór o Via Baltica potrzebne jest tylko szybkie wytyczenie nowej obwodnicy Augustowa, bo mieszkańcy miasta wciąż obawiają się, że w związku ze zmianą trasy jej budowa się opóźni.


Dolina Rospudy jest uważana za unikat na na skalę europejską. Na jej obszarze znajduje się wiele ściśle chronionych gatunków roślin, w tym 19 gatunków storczykowatych. Miejsce to jest również rajem dla ornitologów, którzy ściągają nad Rospudę z całej Europy, a także ostoją dla dużych ssaków: wilków, łosi i rysiów.

KE od grudnia ubiegłego roku kwestionowała budowę obwodnicy w Dolinie Rospudy, uznając ją za teren unikatowy, gdzie żadne kompensaty nie są w stanie naprawić szkód, jakie wywołałaby budowa obwodnicy. Komisarz ds. środowiska Stavros Dimas wielokrotnie apelował o wyznaczenie alternatywnej trasy i rezygnację z budowy 500-metrowej estakady przebiegającej przez serce chronionych obszarów.


Greenpeace Polska napisał/a:
To wspaniale, że alternatywny projekt Via Baltiki, o który walczyliśmy, politycy wzięli wreszcie pod uwagę. To zwrot w podejściu do budowy dróg w Polsce i w poszanowaniu unijnego prawa.


Ps; Jakub staraj sie wklejac artykuly. Linki po jakims czasie przestaja wchodzic.
_________________
Tyle rzeczy do zrobienia. Tylu ludzi do zniszczenia.

https://smialezdjeciapatrycji.wordpress.com/

I blog na fb:

https://www.facebook.com/...06096063015461/
 
 
Jakub 
Guru Veg
takCZYtak,CALLmeJAK



Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Posty: 4243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-24, 15:06   

Przeprasza, rzeczywiście. OK.
_________________
"Umysł jest swoją własną siedzibą
i w sobie samym może zamienić
niebo w piekło i piekło w niebo."

John Milton
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group