Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Orzechy, nasiona i cała reszta
Autor Wiadomość
Shin
Mały Veg


Posty: 12
Wysłany: 2013-10-13, 22:19   

Dzięki Krzysztofie, na taką odpowiedź liczyłam. Będę zjadać po jednym, bo jestem mikro kobietką.
 
 
majowa 
Mały Veg



Wiek: 27
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-04-10, 12:04   

Shin napisał/a:
Hejka, mam orzechy brazylijskie, ile sztuk dziennie najlepiej zjadać? Czy je też moczyć przez noc?


Cytat:
Okazuje się, że garść orzechów to nie tylko solidna porcja białka, minerałów czy witamin, ale przede wszystkim tłuszczu. To kaloryczna bomba. Bywa, że porcja orzechów mieszcząca się w twojej dłoni dostarcza ci kilkaset kilokalorii. Chyba jest się czego bać?

Niezupełnie. Tłuszcze z orzechów to samo zdrowie, a orzechowe kalorie dosłownie znikają w organizmie bez negatywnych konsekwencji. Tak przynajmniej wynika z amerykańskich badań znanego dietetyka prof. Richarda Mattesa. Dowiódł on, badając głównie orzeszki arachidowe, że spożywanie dobrych orzechowych tłuszczów nie grozi przytyciem, a zarazem zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym układu krążenia.


Więc nie zaszkodzi jeść więcej niz mniej aczkolwiek wydaje mi się że garstka - kilka sztuk dziennie zdecydowanie wystarczy. ;)
_________________
Hop Pozdrawiam
 
 
Krzych 
Veg Niebanalny


Wiek: 22
Posty: 84
Wysłany: 2014-10-19, 14:18   

Nie wiem gdzie to pytanie napisać więc napiszę tutaj. Mogę sobie zamiast gotowania coś moczyć przed długi czas? Np kaszę gryczaną i soczewicę czerwoną zalać zwykłą letnią wodą wieczorem i zjeść rano? Bez gotowania?
 
 
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2014-10-19, 15:07   

Nie, ale niektóre ziarna (np. fasola mung) możesz kiełkować co jednak wymaga więcej czasu niż pozostawienie na noc.
 
 
Krzych 
Veg Niebanalny


Wiek: 22
Posty: 84
Wysłany: 2014-10-19, 17:09   

No nic to takie rzeczy będę jadł na ten jeden posiłek z obróbką termiczną(na parze).
 
 
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2014-10-19, 17:28   

Takich rzeczy jak kasze, soczewica czy ryż IMO nie ma sensu gotować na parze - jeśli dobierzesz odpowiednie proporcje wody względem tego co gotujesz to wszystko ładnie się wchłonie dzięki czemu nie pozostanie nic do odlania co zawierało by jakieś wartości wypłukane z produktów, które gotujesz.
Ponadto jeśli idziesz w stronę Raw till 4 to pamiętaj o kaloryczności posiłków - np. z warzyw ciężko podbić kalorie toteż wielu surojadów idzie w stronę bananów (np. szejki na które składa się nawet 10 bananów + daktyle i powiedziałbym, że obowiązkowo jakaś zielenina jeśli nie chcesz jej szamać samej). Niemniej jednak jeśli by Ci to odpowiadało (możesz też wybrać inne równie kaloryczne owoce) to zaczął bym od 6-7 bananów i podobnej ilości suszonych daktyli. Zieleniny około 50g na szejka starczy - w smaku nie powinna być wyczuwalna. Dobrze też na początek wesprzeć się Crono metrem aby zorientować się czy pokrywasz wszystko jak należy.
 
 
Krzych 
Veg Niebanalny


Wiek: 22
Posty: 84
Wysłany: 2014-10-20, 08:48   

To wszystko już sprawdziłem. Dzisiaj miałem szejka z 6 bananów, 100 g rodzynek bo jak na razie nie mogę dostać daktyli, 50 g szpinaku i 10 g zmielonego w młynku lnu. Do tego ten gotowany posiłek gdzie też jest dużo kalorii, wychodzi w tych dwóch posiłkach 1700, potem dodaje co trzeba na podstawie tego co brakuje w witaminach i minerałach i dochodzi jakieś 500, więc oscyluje miedzy 2200-2300. Na początek tyle starczy bo nigdy nie jadłem więcej.
Ostatnio zmieniony przez Krzych 2014-10-20, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2014-10-20, 11:13   

W Tesco są nawet spoko daktyle (nie ususzone jak większość dostępnych w sklepach i do tego bez konserwantów - przynajmniej nie podanych na opakowaniu co winno być uczynione w przypadku występowania takowych). Ten posiłek gotowany zostawiłbym na sam koniec (co też czynię w swoim wypadku) i uczynił go opcjonalnym w zależności od kaloryczności i wartości odżywczych. Innym powodem dla którego dałbym go na koniec jest to, że najdłużej się trawi przez co musisz się wstrzymywać z jedzeniem innych (surowych rzeczy) a zapewniam Cię, że zaraz po gotowanym nie chcesz pchać w siebie owoców (efekt fermentacji). Z przydatnych informacji : ograniczaj tłuszcze - najlepiej zrezygnuj z tych izolowanych, nie łącz tłuszczy z owocami (wyjątkiem mogą być niewielkie ilości siemienia, maku, sezamu), unikaj łączenia produktów o dużych różnicach trawienia - np. arbuzy czy melony jedz osobno (nie łącz ich z innymi owocami), włącz kiełki do diety (nie potrzebujesz do tego nawet kiełkownicy), mimo że dieta bogata w wodę z owoców i warzyw nie zapominaj o nawodnieniu (same szejki aby nie zbrzydły wymagają sporej ilości wody inaczej przez słodycz są nie do przełknięcia - jeden taki miałem nie przyjemność pić i gdyby to był pierwszy to pewnie zraziłbym się do tego sposobu żywienia).
 
 
Krzych 
Veg Niebanalny


Wiek: 22
Posty: 84
Wysłany: 2014-10-20, 13:15   

Z tymi daktylami to jaja jak cholera. Byłem w Biedronce, Netto, Polo, Freshu, Żabce, Lidlu i paru mniejszych i po daktylach ani śladu. Były kiedyś w Lidlu w takiej małej paczce 100 g ale już nie ma. 10 sklepów, z tego połowa dużych marketów i nie ma daktyli... Idzie się wnerwić. Tym bardziej, że wyjazd z mojego osiedla jest tak porypany, że do miasta jeżdżę już na prawdę tylko w konieczności. Tesco ma chyba opcję internetowych zakupów, więc najwyżej sobie nakupuję daktyli na miesiąc:D To suszone więc spokojnie sobie mogę przechować.
Ten gotowany posiłek właściwie i tak musi być na koniec, bo w szkole nie będę miał czasu zjeść takiego dużego posiłku, a przed szkołą to tak średnio. Będzie na ostatni posiłek. Łączenie owoców z tłuszczami mam tylko w szejku ale to jest tylko 10 g siemienia. Trochę migdałów i orzechów sobie włączę jako jakąś tam przekąskę na przerwie w szkole. Z nawodnieniem problemu nie ma bo od dawna piję dużo wody, choć od przejścia na weganizm już nie piję po 2 butelki dziennie bo mi się po prostu nie chce przy tej ilości owoców i warzyw. Dzięki za pomoc.

Jeszcze jedno. Jakie są opinie o firmie Vital Fresh? Dużo ciekawych rzeczy jest od nich w Biedronce, fajny szpinak nie mrożony i właśnie też kiełki.
Ostatnio zmieniony przez Krzych 2014-10-20, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miła Gosia 
Veg Do Potęgi
eko pedał



Pomogła: 28 razy
Posty: 2249
Skąd: bywało się tu i tam
Wysłany: 2014-10-20, 15:32   

na daktyle ostatnio promo było w Realu i Auchan, może dalej jest
_________________
https://cerebrumvomitans.wordpress.com
 
 
krzysztof
Veg Do Potęgi


Pomógł: 54 razy
Posty: 2830
Wysłany: 2014-10-22, 13:24   

Cześć :sloneczko:

Krzych napisał/a:
Nie wiem gdzie to pytanie napisać więc napiszę tutaj. Mogę sobie zamiast gotowania coś moczyć przed długi czas? Np kaszę gryczaną i soczewicę czerwoną zalać zwykłą letnią wodą wieczorem i zjeść rano? Bez gotowania?

Kasza gryczana prażona to nazwa handlowa i używa się jej do ziarniaków kaszy gryczanej uprażonych i następnie obłuszczonych.
zobacz szerzej tutaj:
http://www.forumveg.pl/vi...tart=135#146222
Taką kaszę możesz spokojnie jeść po namoczeniu ( np.:zmiksowaniu ale niekoniecznie ) - została poddana obróbce termicznej w wysokiej temperaturze -najczęściej ok.130 st.C przez ok.1h, pierwsze ok.15 minut to dodatkowo nasycanie parą wodną .
Najlepiej spróbuj tzw. białą kaszę gryczaną , jest tylko obłuszczona, kiełkuje i można przyrządzać z niej pyszne koktajle i budynie.

Soczewicę czerwoną (czyli obłuszczoną brązową) też możesz spożywać po namoczeniu - wystarczy przez noc - zaczynasz o mniejszych porcji - także pyszne koktajle dodatek do innych potraw itp.
Możesz spróbować spożywać zieloną:skiełkowaną lub namoczoną - mega dawki tauryny -dla osób aktywnych i nie tylko jak znalazł.

pzdr.
 
 
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2014-10-22, 15:48   

krzysztof, możesz podlinkować jakieś opracowanie gdzie zaleca się spożywanie surowej soczewicy (niepodkiełkowanej)? Wszędzie podają, że nie należy spożywać soczewicy surowej a i często kiełki na surowo są odradzane. Podobnie chyba z kaszą gryczaną (na pewno z tą nieprażoną) - jakieś info?
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 50 razy
Wiek: 29
Posty: 4826
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-23, 08:27   

ja często jem kiełki zielonej soczki, kupuję w opakowaniach w zielarskim nasionka na których jak byk stoi: NASIONA NA KIEŁKI. to ona może być szkodliwa? :-?
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2014-10-23, 08:56   

orzechova, wspomniałem iż spożywanie kiełków soczewicy często jest odradzane co niekoniecznie oznacza iż ma to pokrycie w rzeczywistości - tj. odradzanie ma, ich "szkodliwość" już niekoniecznie o czym szerzej LINK
Niemniej jednak nigdy nie spotkałem się z zaleceniem spożywania ich po namoczeniu bez kiełkowania, gotowanie itp.
Ostatnio zmieniony przez petlik 2014-10-23, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzysztof
Veg Do Potęgi


Pomógł: 54 razy
Posty: 2830
Wysłany: 2014-11-02, 10:38   

cześć :sloneczko:

Petlik substancje antyodżywcze odnoszą się do suchych nasion .
Od tsyiecy lat wykorzystuje się skiełkowaną i moczoną soczewicę w najróżniejszych rejonach świata-gryka i inne to samo .
możesz zerknąć na:
NATURALNE TOKSYNY W KIEŁKUJĄCYCH ROŚLINACH
http://www.surawka.webd.p...h-rolinach.html

dodatkowo była podawana literatura wraz z spisem streści na forum
http://www.forumveg.pl/viewtopic.php?t=9058#170743
z rozdziału ODŻYWIANIE - tematy :
...
Naturalne toksyny w fasolkach to nie powód do paniki
Czy naturalne toksyny powodują raka
Kiełki fasolek a kiełki zielone - duża różnica
Naturalne toksyny to nic nowego
Nauka czy prawda
W zgubnej pogoni za sensacją...

itd.

inne :
Kiełki (lub dokładniej kiełki strączkowych) przyjaciele czy wrogowie?
http://www.surawka.webd.p...y-wrogowie.html
PROBLEMY Z PODKIEŁKOWYWANIEM DUŻYCH NASION STRĄCZKOWYCH
http://www.surawka.webd.p...trczkowych.html

znane zapewne już przepisy z moczeniem:
Substytuty mleka zrobione z kiełków owsa oraz innego zboża i orzechów
http://www.surawka.webd.p...i-orzechow.html

możesz wpisać hasło - szereg przepisów :
raw sprouted lentils , raw red soaked lentils itp.

pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang