Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany kulturowe wpłyną na sprzedaż mięsa
Autor Wiadomość
Surri 
Żona Admina
Pizdata


Pomogła: 68 razy
Wiek: 32
Posty: 10683
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-25, 08:08   Zmiany kulturowe wpłyną na sprzedaż mięsa

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Zmiany kulturowe wpłyną na sprzedaż mięsa

O wędlinach bio, wegetariańskich substytutach mięsa i patriotyzmie konsumenckim - rozmawiamy z Krzysztofem Woźnicą, prezesem Zakładów Mięsnych Silesia.

Czy sprzedaż wegetariańskich i wegańskich substytutów mięsa rośnie?

Wegetarianizm, jako ruch społeczny, rozwija się bardzo dynamicznie na całym świecie. Przekonują do niego przedstawiciele różnych grup, od przyrodników i ekologów, po lekarzy, którzy swymi badaniami i publikacjami chcą potwierdzać zalety diety wegetariańskiej. Ludzie rezygnują z jedzenia mięsa z różnych względów: etycznych, ekologicznych i zdrowotnych. Najwięcej wegetarian, bo aż ok. 35 proc., żyje w kolebce wegetarianizmu, czyli Indiach. Sytuacja w Europie właściwie od kilku lat wygląda podobnie. Najwięcej wegetarian, bo według różnych szacunków między 8 a 15 proc., mieszka we Włoszech oraz w Szwecji. Trzeci najwyższy wskaźnik w Unii Europejskiej zanotowano w Niemczech, gdzie wegetarianie stanowią ok. 6-8 proc. społeczeństwa.

Jak wygląda sytuacja w Polsce?

Szacuje się, że wegetarianie stanowią w Polsce tylko ok. 2 do 4 proc. naszego społeczeństwa. Co jest warte podkreślenia, to fakt, że około 10 proc. młodych osób deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej, dlatego w najbliższych latach można spodziewać się sporych zmian kulturowych, które będą miały wpływ na sprzedaż. Z potrzebami klientów-wegetarian już teraz liczy się przemysł spożywczy, produkując różne produkty, które są substytutem dla mięsnych i mlecznych produktów. Otwierają się wegetariańskie restauracje, a hotele przygotowane są na jarskich gości. Stolica Polski, jako jedyne miasto w Europie Wschodniej, została uznana przez portal Happy Cow za jedno z najbardziej przyjaznych miast dla wegan i wegetarian

Jakie jeszcze trendy zmieniają podejście Polaków do jedzenia?

Powołując się na dane zebrane przez CBOS, w ciągu poprzedniego roku niemal co trzeci Polak stosował jakąś dietę. Co czwarty z nas, był na jakiejś diecie eliminacyjnej, która polegała na ograniczaniu bądź całkowitej rezygnacji z jakichś produktów z codziennego menu. Według badań, najbardziej rygorystyczne w tych postanowieniach są osoby młode, w wieku 18 – 24 lata. Wynikową tych danych jest bardzo widoczny trend prozdrowotny. Branża mięsa chyba jako pierwsza zaczęła mocno komunikować braki „polepszaczy” w swoich produktach, czy zawartość mięsa użytą do wyprodukowania 100 gram danego produktu. Obecnie te same hasła wykorzystywane są przez producentów słodyczy czy produktów mleczarskich.

Czy zwiększa się znaczenie żywności ekologicznej i bio?

Zdecydowanie. Jej sprzedaż nie ogranicza się już wyłącznie do sklepów specjalistycznych, ale zajmuje ona coraz szersze półki w dyskontach i sklepach wielkopowierzchniowych. Wśród największych zakładów mięsnych w Polsce, Silesia była jednym z pierwszych producentów, który przeszedł certyfikację bio i wypuścił na rynek wędliny ekologiczne. To było duże przedsięwzięcie. Jedynym problemem z bio-wędliną jest jej wysoka cena, która wynika z ceny mięsa. Myślę, że to kwestia czasu, kiedy surowiec ekologiczny będzie bardziej dostępny, a jego cena zdecydowanie bardziej atrakcyjna.

Patriotyzm konsumencki nadal się liczy?

Oczywiście, chcemy rodzimych, naszych produktów, bo uważamy je za najlepsze. Polskie wędliny są niezmiernie popularne nie tylko w Europie, ale również za oceanem. Duże znaczenie mają też produkty regionalne, bo przecież każdy region ma swoją specjalizację. Myślę, że ten trend zapoczątkowała branża piwowarska, która kilka lat temu mocno postawiła na tworzenie brandów regionalnych. Patrząc na nasze „podwórko”, widać, że sieci spożywcze coraz chętniej uruchamiają projekty produktów regionalnych, co mocno podkreślają w komunikacji na sklepowych półkach.


stąd
_________________
Śpieszmy się kochać mężczyzn oni tak szybko tyją!

Połykaj z Surri
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych prawo jazdy 2018 pojazd zastępczy z oc sprawcy ochrona danych osobowych dokumentacja abi warszawa