Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: krzysztof
2018-01-13, 15:39
Wapń again
Autor Wiadomość
Mglista 
Mały Veg


Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-06, 15:38   Wapń again

Witajcie. Jestem wegetarianką od 2 lat, ale ponieważ moja cera w wieku 25 lat nadal wygląda tak samo jak w wieku lat 15 (czyli trądzik wszędzie i w każdych ilościach), zaczynam rozważać próbne odstawienie nabiału - zwłaszcza że mój organizm nie reaguje na niego zbyt dobrze (nietolerancja laktozy plus alergia na sery pleśniowe). Zasadniczo z nabiału jem tylko ser. Ale im więcej czytam o wapniu w wegańskiej diecie, tym bardziej się załamuję ;) Jestem jeszcze na budżecie studenckim, za chwilę będę pracować (na razie raczej też za marne pieniądze) i zwyczajnie nie stać mnie na picie codziennie szklanki mleka sojowego, lub też nałogowe jedzenie tofu. Sezam i mak też do tanich nie należą, już pomijając fakt że są bardzo kaloryczne. Woda wysokozmineralizowana - wg niektórych super, wg innych to w dłuższym przedziale czasowym wykończy układ moczowy. Suszone owoce - też nie jestem w stanie ich zjeść zbyt dużo, mój organizm dość szybko się nimi wysyca... Czy w ogóle jest możliwy tani weganizm, który rzeczywiście byłby pełnowartościowy? Bo nawet jak sobie policzę zawartość mikroelementów w danym pokarmie to zaraz wychodzą kwiatki, że jedno nie wchłania się przy zjedzeniu tego i tego, drugie ma przyswajalność 5% a trzecie zaburza przyswajanie jeszcze 5 kolejnych rzeczy. i weź się tu człowieku ciesz jedzeniem...
 
 
Degon 
Veg przez duże V



Pomógł: 29 razy
Posty: 1395
Skąd: vgvhj
Wysłany: 2018-01-06, 17:05   

Aha, stać cię na żółte sery, ale na mleko sojowe z Biedy czy Lidla za 5zł za litr po rzuceniu kupowania serów już cię stać nie bedzie oO
_________________
"A Degon noge da"*

*autor tegoż genialnego palindromu pozostaje nieznany
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 32 razy
Wiek: 30
Posty: 2183
Skąd: brno
Wysłany: 2018-01-07, 10:56   

Żyłam kilka lat temu we Wrocławiu za 850 zł miesięcznie i weganizm ratował mi budżet. Wtedy jeszcze gotowców prawie nie było, więc jechałam od zera, głównie na sezonowych warzywach i kaszach. Nie wspominasz o fasoli, wystarczy wyrobić w sobie nawyk moczenia na noc, i sporo problemów znika. (Dlugie moczenie, przepłukanie, gotowanie z kminkiem, zmiana wody podczas gotowania może zmniejszyć wzdęciowość fasoli). W zimie, tak jak teraz, podstawą mojego żywienia były kasza gryczana, biała fasola, kapuchy, seler, pietruszka, marchew... Tej fasoli nie trzeba jeść nie wiadomo ile, jedzenie małych ilości nie powinno jakoś utrudnić życia. No i jak mówi Degon, mleko sojowe w Biedronce to nie jest wydatek rzędu milionów złotych monet.
_________________
http://czeski-sen.blogspot.cz/
 
 
krzysztof
Veg Do Potęgi


Pomógł: 54 razy
Posty: 2836
Wysłany: 2018-01-13, 15:38   Re: Wapń again

:sloneczko:

Mglista:
1.Zanim zaczniesz walczyć z realnymi bądź wirtualnymi niedoborami wapnia zbadaj poziom wapnia, służy do tego m.in. taki test
http://www.forumveg.pl/vi...?t=32022#229307
2.Temat był omawiany dziesiątki razy np.:
niedobór wapnia
http://www.forumveg.pl/vi...?t=32041#228386
Jest tam szereg linków do tematów, wątków dot wapnia oraz namiary do pozycji Johna McDougalla "Zdrowie bez recepty, czyli skrobia, która leczy" jest tam:
CZĘŚĆ 2. Dieta – często zadawane pytania - ROZDZIAŁ 8. Gdy znajomi pytają o źródła wapnia w diecie roślinnej

dodatkowo zerknij też do:
Jak przejść na weganizm?(masz tam m.in.: tablice poglądowe itp.)
http://www.forumveg.pl/vi...?t=32014#227954
oraz
http://www.forumveg.pl/viewtopic.php?t=8865#164477
Cytat:
...Wskazany jest także procent przyswajalności wapnia z produktu, gdyż w przypadku żadnego produktu nie jest tak, że ilość zawartego pierwiastka wchłania się w organizmie w 100 %. Warto zwrócić uwagę, że wapń z produktów mlecznych (Mleko krowie, 2% tł. , zawartość wapnia w 100 g 117 mg, % przyswajalności wapnia 32%, Ser żółty, cheddar odpowiednio 703 mg, 32%) przyswaja się w 32%, a z produktów roślinnych (głównie zielonych warzyw liściastych, oraz warzyw krzyżowych typu kapusta, kalafior) przyswajalność ta jest nawet dwa razy większa...

Możesz kontynuować w innym temacie, ten zamykam.

pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group