Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobic by przytyc. Pomoc
Autor Wiadomość
hardstyleer 
Mały Veg


Posty: 4
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2018-03-06, 14:35   Co zrobic by przytyc. Pomoc

Witam,

od ladnych kilku lat jestem na diecie "wegetarianskiej/bezmiesnej. Nie jem miesa wlacznie z rybami.

Problem polega na tym, ze przez te lata tracilem kilogramy nie przywiazujac do tego wiekszej uwagi, probowalem nadrabiac makaronami, ryzami itp, ale jak widac mi nie wyszlo. Waze juz 74 kg przy 190 cm wzrostu i mam 25/26 lat. Od kilku miesiecy mi to bardzo przeszkadza i chcialbym przytyc. Stad moja prosba o pomoc, chcialbym MINIMUM te 10 kg przytyc, ale ciezko mi to osiagnac. Suplementuje B12. Chce tez podkreslic ze nie mam za bardzo mozliwosci jedzenia 5/6 posilkow, poniewaz pracuje od 6-14stej i czesto jestem po 15stej w domu. Praca srednio ciezka fizycznie (w zaleznosci od dnia 🙂 Bardzo bym prosil o jakies wskazowki odnosnie krokow jakie musialbym podjac w tym kierunku, by przybrac na wadze. Moze ktos posiada jakies zrodla odnosnie jadlospisow dla wege na konkretne dni tygodnia lub zrodlo gdzie takie mozna skomponowac, raczej jak najlatwiejsze w przyrzadzaniu ze wzgledu na brak czasu, ile kalorii dziennie musialbym przyswoic aby byl jakis efekt, jakie produkty i tak dalej... Wydaje mi sie, ze najrozsadniej by bylo miec wlasnie taki jadlospis z daniami na konkretny dzien. Moze tez sa jakies suplementy witaminowe ulatwiajace zwiekszenie masy?
PS. Jezeli zly dzial, prosze o przeniesienie
Za wszystkie porady/wskazowki i zrodla bylbym bardzo wdzieczny. Dziekuje i pozdrawiam.
 
 
Jędruś 
Veg przez duże V



Pomógł: 35 razy
Posty: 1621
Skąd: Ziemia Ognista
Wysłany: 2018-03-07, 08:08   

Witam Hardstyleer

Podaj swój dotychczasowy tygodniowy jadłospis.

Polecam też ten temat:
http://www.forumveg.pl/viewtopic.php?t=31559


Pozdro.
Jędruś wegano-witarianin + B12
Zwolennik soku marchewkowego własnej roboty.
NO :spam:
 
 
hardstyleer 
Mały Veg


Posty: 4
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2018-03-07, 08:17   

Jezeli chodzi o mnie to wszystko, tyle, ze częściej staralem sie robic jakies straczki, wegeburgery z ciecierzycy czasami, fasolke w sosie pomidorowym, makarony, ryze, cala reszta standardowych produktow procz miesa. Kupuje rowniez gotowe "parowki sojowe, pasztety sojowe, pasztety na ogol do pracy na chleb, parowki tez, no i czasami na kolacje, czasami tofu w kostce i tak to leci...
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 52 razy
Wiek: 29
Posty: 4920
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 09:25   

hardstyleer, sprawdzałeś ile jesz kcal? Jesteś zdrowy? [tarczyca]
jeśli masz problem z wciągnięciem odpowiedniej ilości kalorii, jedz szejki/smoothie [łatwiej wypić kalorie], dodawaj awokado, masło orzechowe, pestki i orzeszki, tego typu rzeczy. To jest kopalnia kalorii :D
Rzuć okiem tam i siam:
http://veganworkout.org.p...j-cz-1-trening/
trenujesz? ;)
http://veganworkout.org.p...iej-cz-2-dieta/
tu są jadłospisy
http://salaterka.pl/jedno...kcal-3000-kcal/
http://salaterka.pl/dzien...spis-2000-kcal/
http://salaterka.pl/jadlospis-calodniowy-dzien-3/
http://salaterka.pl/dzien...0kcal-3000kcal/
postaraj się sprawdzić przez kilka dni ile jesz kcal i jakie makro [polecam apkę fitatu na telefon]
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
hardstyleer 
Mały Veg


Posty: 4
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2018-03-07, 12:19   

Nie badalem tarczycy, mysle, ze zjadam w porywach do 2000kcal, ale rzadko
 
 
D.M. 
Veg Do Potęgi
weg liberalny



Pomógł: 13 razy
Wiek: 46
Posty: 3347
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-03-07, 22:13   

Przypuszczam, że to raczej po prostu kwestia tego, by potrafić zjeść wystarczająco dużo kalorii. Dwie podstawowe metody:
1) jeść więcej kalorycznego jedzenia (słodkiego, tłustego (w tym orzechów i pestek)), żeby mała objętość dostarczała dużo energii;
2) unikać jedzenia sprzyjającego powstawaniu dużych ilości gazów jelitowych (jak kapusta czy strąki), bo gazy zajmują miejsce i przeszkadzają więcej zjeść.
Ostatnio zmieniony przez D.M. 2018-03-07, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jędruś 
Veg przez duże V



Pomógł: 35 razy
Posty: 1621
Skąd: Ziemia Ognista
Wysłany: 2018-03-08, 11:14   

Hardstyleer, ponieważ pracę zaczynasz o 6 rano zatem śniadanie trzeba przygotować wieczorem i włożyć do lodówki, a rano jedynie podgrzać.
ABC odżywiania.
Są pewne niezbędne dla zdrowia substancje, które występują zaledwie w kilku produktach, a mianowicie:
omega-3 (siemię lniane, siemię konopne, chia) 3 łyżki stołowe dziennie, trzeba na świeżo zmielić ponieważ szybko ulegają zepsuciu.
selen (orzechy brazylijskie) 2-3 dziennie
jod (najpewniejsza jodyna 3 krople na 1L lub 1 kg posiłku) codziennie

Wszystko powyżej można dodawać do dowolnych potraw.

Zobacz mój jadłospis:
http://tiny.pl/hp4mt

Pozdro.
Jędruś wegano-witarianin + B12
Zwolennik soku marchewkowego własnej roboty.
NO :spam:
 
 
hardstyleer 
Mały Veg


Posty: 4
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2018-03-08, 16:37   

Oki przydatne informacje. A macie jakies przepisy, dania wysoko kaloryczne? Najlepiej z prostych ogolnodostepnych skladnikow?
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 52 razy
Wiek: 29
Posty: 4920
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-12, 09:45   

masło orzechowe. Wiadrami.

to moja specjalność :mrgreen:

[ Dodano: 2018-03-12, 10:02 ]
a tak poważnie- dodawaj masło orzechowe albo mleko kokosowe i orzeszki, suszone owoce [daktyle] do owsianki śniadaniowej, jedz je na przekąski.
Ja mam raczej przepisy niskokaloryczne, ale posiłkuj się blogami:
https://wegannerd.blogspot.com/
http://vegenerat-biegowy.pl/
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
satyryk 
Mały Veg
Satyryk


Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-04-23, 13:32   

Dodam, że dobrze może podziałać dieta rozpisana przez specjalistę. Układając sami często możemy "iść na łatwiznę" i dieta nie będzie wystarczająco kaloryczna lub źle zbilansujemy mikroskładniki. Rozpisana dieta działa bardziej motywująco, z rozpisanymi poszczególnymi posiłkami i godzinami spożywania. Przestrzegam jednak przed jałową dietą, bo przy słabszych dniach możemy po prostu się jej nie trzymać, wszystko z głową a waga wzrośnie :)
 
 
Dominiczek 
Mały Veg


Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-21, 19:51   

Miałem ten problem.
Generalnie wcale nie chcesz tylko przytyć, jeśli chodzi o tkankę tłuszczową.
Miałem ten problem, jadłem i jadłem i koledzy wyzywali mnie od szkieletora. Jeśli koniecznie chcesz prztyć, to węglowodany i zbyt duża ilośc kalorii - bardzo pomocne są różnego rodzaju makarony i inne produkty zawierające sporo węglowodanów. Jednak musisz wiedzieć parę rzeczy:
Skinnyfatty to najgorsze co można wypracować, musisz mieć jakieś mięśnie, bo kości i tłuszcz (co jest dość częste w środowisku) to na pewno nie jest nic zdrowego.
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 32 razy
Wiek: 30
Posty: 2184
Skąd: brno
Wysłany: 2018-06-21, 20:27   

Dominiczek napisał/a:
Skinnyfatty to najgorsze co można wypracować, musisz mieć jakieś mięśnie, bo kości i tłuszcz (co jest dość częste w środowisku) to na pewno nie jest nic zdrowego.


Akurat jestem w temacie, zapisuję jedzenie w cronometrze i wychodzi mi na luzie 2500 kcal, podczas gdy zapotrzebowanie na poziomie 1700. Węglowodany z trzech źródeł: chleb, makaron i ryż to moja zmora. Dietetyczka, u której byłam się konsultować, w analizie ciała wskazała na nadmierną ilość tłuszczu wokół organów wewnętrznych, podczas gdy inne wartości mam w górnej granicy normy, ten tłuszcz jest na 200%. I jednocześnie porównywała mnie do wegan, którzy do niej trafiają, wg niej moje wartości są bardzo dobre, jeśli o tę dietę chodzi, mnóstwo szczupłych ludzi ma o wiele gorszy wskaźnik wewnętrznego tłuszczu.
Tak że ja aktualnie kombinuję, jak zamienić węgle na białka i tłuszcz, żeby się najeść i przestać rosnąć ;) .
_________________
http://czeski-sen.blogspot.cz/
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 52 razy
Wiek: 29
Posty: 4920
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-22, 09:20   

jak tłuszcz to orzeszki i awokady, a białko najłatwiej podbić odżywkami- np. Sojavit z Olimpu :) albo tofami i strączkami, np. warzywa z soczewicą zieloną w miejsce ryżu. Są też makarony wysokobiałkowe, ale drogie w cholerę :o
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group