Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Vegańskie proteiny TANIO kupujemy
Autor Wiadomość
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2015-06-09, 22:47   

Ale wiesz, że od samego suplementowania białka nie przytyjesz?
Jeśli chcesz przybrać masy mięśniowej (zazwyczaj w tym celu ludzie zaopatrują się w suple białkowe) to trening + dieta. Zanim jednak sięgniesz po suplement warto abyś zrobił rozeznanie ile tego białka na dzień dzisiejszy dostarczasz sobie w swojej diecie. Przy treningu amatorskim konieczność sięgania po dodatkowe źródła białka jest raczej zerowa (chyba, że na prawdę chcesz pocisnąć i konkretnie zmasować). Przy niedowadze (coś z czym sam się borykałem przez długi czas) postaw na sporą ilość kalorii w swojej diecie (min. 3000) - głównie węgle, nie za dużo tłuszczy (z tego łatwo było by ubić 3000+ kalorii ale wierz mi - nie o taką wagę Ci chodzi) i w sumie tyle ;)
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 45 razy
Wiek: 28
Posty: 4438
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-10, 10:01   

podpisuję się pod Pętlikiem- ja brałam BCAA+kreatyna przed treningiem siłowym, nie wiem w sumie czy mi to coś dało bo nie brałam regularnie, nawet nie pamiętam, po co to kupiłam.. Suplementacja białkiem nie jest potrzebna, zadbaj o dietę i przede wszystkim trening siłowy
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
krzysztof
Veg Do Potęgi


Pomógł: 53 razy
Posty: 2804
Wysłany: 2015-06-10, 12:51   Re: Suplementy - kreatyna i białko.

:sloneczko:

Arktos napisał/a:
Witajcie,
Mam zamiar zakupić dwa suplementy wymienione w tytule tematu. Ten pierwszy podobno działa na vege dużo lepiej niż ścierwojadów, i jest z tego powodu im polecany. Ponoć poprawia pamięć i koncentrację. Chciałbym też białko, gdyż jestem szczupły i chciałbym trochę przytyć a stwierdziłem, że zwiększenie wagi tłuszczem to słaby pomysł.

Ktoś z was bierze któreś w powyższych, lub orientuje się czy dostępne powszechnie na rynku suple są wegańskie?

Na przykład te :...

Arktos przeniosłem twój temat w odpowiednie miejsce.
Możesz zapoznać się z :
Jak zwiększyć kaloryczność diety roślinnej?
http://www.forumveg.pl/viewtopic.php?t=9157#209299
Zerknij na temat białka w żywieniu sportowców i nie tylko ( kilka linków ) :
(Budowanie masy mięśniowej na diecie wegańskiej cz.1 i 2,itp )
http://www.forumveg.pl/vi...start=15#214907
namiary na cz.1
http://veganworkout.org.p...j-cz-1-trening/
inny temat z forum:
Karnityna, B-alanina, tauryna, kreatyna, koenzym q10 - skąd?
http://www.forumveg.pl/viewtopic.php?t=8404#150271

Dostępne powszechnie na rynku suple nie są wegańskie.

pzdr.
 
 
Arktos
Veg Dojrzały


Posty: 50
Wysłany: 2015-06-10, 16:44   

petlik napisał/a:
Przy niedowadze (coś z czym sam się borykałem przez długi czas) postaw na sporą ilość kalorii w swojej diecie (min. 3000) - głównie węgle, nie za dużo tłuszczy (z tego łatwo było by ubić 3000+ kalorii ale wierz mi - nie o taką wagę Ci chodzi) i w sumie tyle ;)

Wiem, dlatego pisałem, że nie chcę tego robić na tłuszczach.
Cytat:
Zerknij na temat białka w żywieniu sportowców i nie tylko ( kilka linków ) :
(Budowanie masy mięśniowej na diecie wegańskiej cz.1 i 2,itp )

Jak czytam takie rzeczy czy to dotyczące weganizmu czy nie, to rzygać mi się chce.
Cytat:
Jedz mało, ale często – jem 6 do 8 razy dziennie (co przekłada się na jedzenie co 2-4 godziny).

A jak nie będzie mi się chciało jeść co 2-4 godziny? Albo nie będę miał czasu?
Cytat:
To ważne, żeby regularnie dostarczać organizmowi składniki odżywcze (białko, kalorie, zdrowe tłuszcze, węglowodany), tak żeby mieć dodatni bilans azotowy

Nie wiem co to jest bilans azotowy i nie chcę wiedzieć. Poważnie nie chcę i nie mam zamiaru niczego takiego utrzymywać.
Cytat:
dążę do 1-1.5 grama białka na każdy funt [funt równa się około 0,4 kilograma – przypis.red] mojego ciała [zazwyczaj poleca się 2-2,5 g. na kilogram masy ciała – przypis red.]

Soja zawiera około 40g białka na 100g. Czyli ważąc 75 kg musiałbym jeść z pół kilo soi dziennie, lub ze 100-200g + sporo innych roślin strączkowych (z tego co wiem dość dużo g/100 ma też fasola czy groch).
Izolaty (jak znajdę jakiś wegański) mają dużo łatwiej wchłanialne białko z tego co słyszałem.
Tylko soja ma pełnowartościowe białko (z roślin strączkowych), a więc ona byłaby podstawą. Nie wiem jak musiałbym to rozplanować, żeby jeść 500g soi dziennie bez odruchów wymiotnych po tygodniu-dwóch.
Cytat:
Kiedy jestem w fazie budowania masy mięśniowej, jadam 2 do 3 gramów węglowodanów na każdy funt ciała

I znowu liczenie.
Cytat:
Tłuszcze powinny stanowić około 30% wszystkich kalorii

I znowu...

I wisienka na torcie, jadłospis :
Cytat:

2 łyżeczki masła orzechowego
organiczny razowy obwarzanek
opakowanie organicznych rodzynek lub 1 banan

Miałbym o określonych porach wmuszać określone jedzenie, i jeszcze to wyliczać? Nope.
Cytat:
1 mały banan (jeśli jadłem banana w poprzednim posiłku, wybieram pomarańczę)

:mrgreen:


Nie, podziękuję. Nie mogę jechać takimi schematami, bo sobie w łeb strzelę. To o tej, to o tej, tego tyle, tamtego tyle, to przed tym, tego tyle gdy tamtego przed tym tyle, i tak a nie inaczej. Moje życie jest już wystarczająco schematyczne, więcej nie będę dokładał. Nie mam na takie zabawy ani czasu, ani kasy, ani chęci.


Nic mnie tak nie zniechęca do jakiejkolwiek aktywności fizycznej niż takie wykresy i schematy.



top

Proszę o podlinkowanie jakiegoś taniego supla białka i kreatyny, które są wegańskie.

I jeszcze jedno - czy fasola, groch, itd. z puszki mają gorszą jakość od "zwykłej", np. moczonej i później przegotowanej? Bo ja głównie z puszek jadam.
 
 
petlik 
Wyższy Stan Ducha



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Posty: 831
Wysłany: 2015-06-10, 17:50   

To, że ktoś podaje jakiś schemat nie oznacza, że należy się do niego podporządkowywać - czasem takie przykłady służą wyłącznie temu aby zrozumieć co mniej więcej i w jakich ilościach należy szamać aby uzyskać określone rezultaty. To samo tyczy się rozpiski godzin - chodzi o wyobrażenie jakie odstępy czasu między posiłkami wartało by zastosować. Podawanie proporcji (ile gram na kilogram masy) wcale nie muszą sprowadzać się do dokonywania jakichkolwiek wyliczeń gdyż posiadając odpowiednią wiedzę najzwyczajniej w świecie wiemy, że taki a taki produkt to w głównej mierze węgle / białko / tłuszcze w mniej więcej takich a takich ilościach (a ta wiedza przychodzi wraz z doświadczeniem).
Co do soi - jej równie dobrze w ogóle może nie być w diecie weganina i problemów z białkiem żadnych z tego powodu nie doświadczysz (polecam doedukować się z zakresu wiedzy o "pełnowartościowym białku").
Co do różnic konserwowych a świeżych roślinek - różnic w b/w/t może i nie będzie znaczących ale w zawartości witamin / pierwiastków różnice powinny być znaczące (konserwowe rzecz jasna wypadają gorzej).
Wspominasz, że musiałbyś jadać dużo strączków podczas gdy nie jest to prawdą - sam na 80% surówce, 20% gotowanym dopiero zacząłem przybierać na masie i strączki jadałem może z 3 razy w tygodniu (raz w formie kiełków, raz gotowaną czerowną soczewicą - chyba najbardziej przystępne jeśli chodzi o trawienie i przygotowanie strączki).
No i na koniec stwierdzasz, że nic nie zachęca cię do aktywności ale mimo to suple chcesz kupować - możesz w kilku słowach wyjaśnić jaki widzisz w tym cel?
 
 
WegeWariat 
Mały Veg


Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 16:39   

Ja z przyzwyczajenia sprzed powrotu do wege jednak chyba się zainteresuje dodatkową suplementacją. Trochę mi teraz uciekło kilogramów. A wczoraj znalazłem sklep z odżywkami w którym mają dział Strefa Wegan z żywnością i odżywkami, cenowo też całkiem znośnie
https://www.kulturystyka....n/Strefa-Wegan/
Póki co zamówiłem białko i makaron z czarnei soi na spróbowanie :)
_________________
Wege Wege Wege ~ tum tu tum tuum tuum tum
 
 
Arktos
Veg Dojrzały


Posty: 50
Wysłany: 2015-06-11, 16:53   

petlik napisał/a:

No i na koniec stwierdzasz, że nic nie zachęca cię do aktywności ale mimo to suple chcesz kupować - możesz w kilku słowach wyjaśnić jaki widzisz w tym cel?

Stwierdziłem, że schematy i liczby mnie zniechęcają, a nie, że nic mnie nie zachęca...

WegeWariat napisał/a:
Ja z przyzwyczajenia sprzed powrotu do wege jednak chyba się zainteresuje dodatkową suplementacją. Trochę mi teraz uciekło kilogramów. A wczoraj znalazłem sklep z odżywkami w którym mają dział Strefa Wegan z żywnością i odżywkami, cenowo też całkiem znośnie
https://www.kulturystyka....n/Strefa-Wegan/
Póki co zamówiłem białko i makaron z czarnei soi na spróbowanie :)


Znalazłem w tym dziale izolat, który wcześniej podlinkowałem :
http://allegro.pl/olimp-s...5174287400.html
Czyli chyba jednak jest wegański :mrgreen:
Jeszcze tylko spróbuję to jakoś potwierdzić, a teraz poszukam kreatyny.

A jakie ty białko zamówiłeś konkretnie?
 
 
WegeWariat 
Mały Veg


Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-12, 11:10   

Wziałem białko firmy TREC, mają jakąś renomę, więc na nie się zdecydowałem
https://www.kulturystyka....n-Isolate-650g/
_________________
Wege Wege Wege ~ tum tu tum tuum tuum tum
 
 
krzysztof
Veg Do Potęgi


Pomógł: 53 razy
Posty: 2804
Wysłany: 2015-06-22, 08:08   

:sloneczko:

Arktos napisał/a:
...Wiem, dlatego pisałem, że nie chcę tego robić na tłuszczach.
Cytat:
Zerknij na temat białka w żywieniu sportowców i nie tylko ( kilka linków ) :
(Budowanie masy mięśniowej na diecie wegańskiej cz.1 i 2,itp )

Jak czytam takie rzeczy czy to dotyczące weganizmu czy nie, to rzygać mi się chce.
....
itd. itp.

Arktos zamiast prowadzić dywagacje mogłeś przejrzeć chociaż pobieżnie namiary z pierwszego linku mojego postu ( dla przypomnienia są dwa namiary).
Znalazłbyś tam kilkanaście programów żywieniowych, do wyboru do koloru - mała podpowiedź : PROGRAMY ŻYWIENIOWE DLA WEGAŃSKICH KULTURYSTÓW - reszta należy do Ciebie.
Zarówno w treningu kult. jak i w dogłębnym studiowaniu danego tematu potrzebna jest przede wszystkim wytrwałość, cierpliwość, zaangażowanie i pozytywne nastawienie- bez tego ani rusz.

Arktos napisał/a:
I jeszcze jedno - czy fasola, groch, itd. z puszki mają gorszą jakość od "zwykłej", np. moczonej i później przegotowanej? Bo ja głównie z puszek jadam.

Tak o wiele gorsza jakość.
Nie warte stosowania- podczas obróbek technologicznych dochodzi m.in.:do sporych strat związków odżywczych itd.itp. Można okazjonalnie w przypadku braku przygotowanego wcześniej posiłku.

Pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


http://wmasg.pl/pl/profil/show/191441 catering dietetyczny legnica abi outsourcing pojazd zastępczy z oc warszawa kalkulator netto brutto