Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
i mi się wreszcie udało!
Autor Wiadomość
D.M. 
Guru Veg
weg liberalny



Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Posty: 4336
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-09, 21:54   

Szura napisał/a:
Miałam niedobór B12 jedząc nabiał, jajka i mięso drobiowe i ryby, więc osobiście badanie poziomu lub suplementację zalecam wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób ograniczają mięso.

Trochę dziwnie. Czyżby w mięsie było tak decydująco więcej B12, niż w nabiale? (Proszę znawców wyjaśnić, bo nie chce mi się szukać w Wikipedii informacji o mięsie. :paw: )
 
 
an 
Veg Do Potęgi
UCZCIWOŚĆ ponad TWA


Pomogła: 36 razy
Posty: 2791
Skąd: Lond
Wysłany: 2013-11-10, 03:28   

D.M. napisał/a:
Szura napisał/a:
Miałam niedobór B12 jedząc nabiał, jajka i mięso drobiowe i ryby, więc osobiście badanie poziomu lub suplementację zalecam wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób ograniczają mięso.

Trochę dziwnie. Czyżby w mięsie było tak decydująco więcej B12, niż w nabiale? (Proszę znawców wyjaśnić, bo nie chce mi się szukać w Wikipedii informacji o mięsie. :paw: )


http://nutritiondata.self...00000000-w.html ilość na 100 gram

Nabiał: http://nutritiondata.self...tml?maxCount=23
_________________
Koniecznie zainteresuj się swoją witaminą B12 (i zależną od niej homocysteiną)
oraz kwasami tł. omega-3, witaminą D i ferrytyną!

http://www.youtube.com/wa...E&feature=share Rewelacyjny wykład naukowy o wierzeniach, cudach, religii, moralności ...

.... http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
powsinoga 
Veg przez duże V



Pomógł: 29 razy
Posty: 1927
Skąd: z dupy
Wysłany: 2013-11-10, 04:03   

Sprawdzając w nutritiondata.self, ile dane produkty mają witaminy B12, należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy: dzienne zapotrzebowanie na tę witaminą (oraz chyba na wszystkie inne składniki) ustalono tam według przestarzałej miary RDI. RDI to zalecenia z roku 1968. Wówczas uważało się, że należy spożywać dziennie 6 mikrogramów B12. Według bardziej współczesnej miary, wprowadzonego w roku 1997 DRI, zalecane spożycie witaminy B12 wynosi zaledwie 2.4 mikrograma, ponad dwa razy mniej.

Tutaj w drugiej tabelce znajduje się zestawienie zaleceń RDI i DRI.
 
 
D.M. 
Guru Veg
weg liberalny



Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Posty: 4336
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-11, 15:27   

Lubię, kiedy zalecenia zmniejsza się. :) Ale co do ilości, to rzeczywiście już widzę, że w mięsie więcej B12, niż w nabiale.
 
 
Melania 
Łamacz Klawiatur



Pomogła: 7 razy
Wiek: 47
Posty: 369
Wysłany: 2013-11-16, 17:30   

Milia napisał/a:
Alma jest strasznie droga!

Niekoniecznie, czasem mają promocje na rzeczy typowo wegańskie np. z polsoi i wychodzi taniej niż w zwykłych sklepach. Ale fakt, nie robię tam zakupów stale, chodzę tylko po to, co w promocji.

Milia napisał/a:
Teraz jesli do kawy ktos mi wpusci chocby pare kropli mleka, to cala kawa jedzie mi "surowym miesem".

Mi po kawie z mlekiem ciągnie się ślina, coś jakbym zamiast niej kisiel w ustach miała. I ten obrzydliwy posmak.... ble.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group